thebrandspice_sales

Het verkoopmoment van het jaar: Black Friday 2020

Een van de belangrijkste verkoopmomenten van het jaar staat weer voor de deur. Op vrijdag 27 november ’20 vindt Black Friday plaats. 

Black Friday is over komen waaien uit Amerika en wordt beschouwd als een kick-off voor de feestdagen inkopen. Deze kick-off gaat altijd gepaard met kortingen voor de consument. Daarom is dit moment ook zo geliefd onder de koopjesjagers. 

De laatste jaren krijgt dit fenomeen ook in Nederland steeds meer bekendheid. Als retailer of merk kan je hier eigenlijk niet meer om heen. Wees daarom ook op tijd met het bedenken van jouw Black Friday strategie. Want een goede actie kan jouw omzet gedurende dit moment een gigantische piek opleveren, en wie wilt dat nou niet?!

Tijdens Black Friday kan je verschillende soorten kortingen geven, denk aan: 
– Korting op het gehele assortiment
– Een speciaal Black Friday item ontwikkelen die je met een hoge korting gaat verkopen
– Een gratis product bij aankoop van… 

Waar voorheen Black Friday bestond uit 1 dag met flinke kortingen, zie je tegenwoordig dat dit actie moment steeds langer duurt. Veel merken en retailers geven gedurende het gehele weekend en soms wel een volledige week korting op het assortiment. Aan jou de keuze hoe lang jij mee wilt doen met dit marktmoment. 

Het is als (private label) merk een mooie manier om onder de aandacht te komen bij nieuwe klanten of om leuke samenwerkingen aan te gaan met retailers. Wees dus op tijd met het bepalen van jouw strategie, het inkopen van jouw assortiment en zorg voor voldoende voorraad en eventuele back-up producten. 

Breng jouw actie uiteraard ook onder de aandacht van jouw potentiele klant door bijvoorbeeld te adverteren via Google en Social Media. Want zonder zichtbaarheid wordt het lastig om jouw actie tot een succes te brengen. 

Post a Comment

×

WhatsApp Chat

× Kan ik je helpen?